تقویم پزشکی v1.0.1

Medical Calendar v1.0.1

نیازمندی ها :
اندروید 2.2 و بالاتر



با توجه به اینکه محاسبه هفته های مختلف در طول بارداری و تعیین زمان دقیق جهت انجام آزمایشات و مراقبتهای حین بارداری امری دقیق و زمان بر می باشد، این نرم افزار این امکان را به پزشکان، پرستاران، ماماها، زنان باردار و ... می دهد تا فقط با وارد کردن LMP (تاریخ روز اول از آخرین قاعدگی خانم باردار) و نیز در صورت دلخواه و جهت محاسبه دقیقتر، طول دوره های قاعدگی فرد مذکور قبل از بارداری (به طور پیش فرض 28 روزه در نظر گرفته شده)، موارد زیر برای ایشان محاسبه گردد:

- سن کنونی حاملگی به هفته و روز
- تاریخ تقریبی زایمان (EDC) و تاریخ دقیقتر زایمان با محاسبه دقیق 40 هفته بارداری (دقیقا 40 هفته پس از LMP در افراد با سیکل های 28 روزه و محاسبه روزهای اضافه، در افراد با سیکلهای طولانی تر از 28 روز)
- محاسبه تاریخ انجام سونوگرافی ها و آزمایش ها و نوع آزمایش ها حین بارداری (بر اساس آخرین تغییرات دستورالعمل مراقبتهای بارداری) در هفته های شش تا ده (مراقبت اول) و شانزده تا هجده (مراقبت دوم) و بیست و شش تا سی (مراقبت سوم) و سی و یک تا سی و چهار حاملگی (مراقبت چهارم)

این نرم افزار علاوه بر داشتن تقویم شمسی دقیق (بدون ذکر مناسبتها)، در سالهای گذشته و آینده نیز قادر به محاسبه زمان مراقبت ها می باشد و حتی سالهای کبیسه شمسی و میلادی گذشته و آینده را در نظر می گیرد لذا در تکمیل پرونده های پزشکی در تمام سالها کاملاً کارایی دارد.
این نرم افزار دقیقا مراقبتهای مذکور را از روز اول هفته ذکر شده در دستورالعمل تا روز آخر هفته در نظر می گیرد مثلا از روز اول هفته سی و یک تا آخرین روز هفته سی و چهار (یعنی قبل از شروع هفته سی و پنج).

پس از محاسبه جهت جابجایی بین هفته ها صفحه را به چپ و راست بکشید.

در صورتی که تاریخ کنونی همزمان با یکی از هفته های یاد شده در بالا (یعنی زمان انجام مراقبت ها) باشد علامت قرمز رنگ در بالای آن هفته ها به عنوان یاد آوری ظاهر می گردد.

این نرم افزار برای موبایل طراحی شده و روی صفحه های تبلت کاملا بهینه سازی نشده است.

این نرم افزار با استفاده از آخرین ورژن sdk ادوب ایر طراحی شده و کار میکند و در این sdk به صورت اجباری adobe air for android درون فایل نصبی گنجانده می شود و به همین دلیل حجم فایل نصبی apk کمی بالا رفته است ولی در عوض در هنگام نصب، در صورتی که این نرم افزار روی گوشی موجود باشد، به آخرین ورژن (در حال حاضر 3.8.0.870) آپدیت می گردد و در صورت عدم وجود نصب می شود.

این نرم افزار صرفا به عنوان دستیار جهت محاسبه زمان های مختلف بارداری می باشد و علی رغم آزمایشات بسیار، مسلما خالی از اشکال نخواهد بود که با کمک شما عزیزان، اشکالات نرم افزار در صورت وجود، اصلاح خواهد گردید. لذا نهایتا تنها پزشک و کادر پزشکی مسئول تعیین زمان انجام و نوع مراقبتها می باشد و در صورت اعتماد از این نرم افزار کمک خواهند گرفت.
مراقبتهای ذکر شده بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت می باشد و در صورت تغییر، این نرم افزار به روز خواهد شد لذا این نرم افزار را مرتبا به روز نگه دارید.

برای بهبود نرم افزار هر گونه اشکال و انتقاد و پیشنهاد خود را به آدرس زیر ایمیل نمایید. با تشکر.
dr.amirsadeghi@yahoo.com

تغییرات:


  • رایگان شدن برنامه!
  • اصلاح نام برنامه به دلیل تداخل با نرم افزارهای دیگر